Ny reklam från Ladbrokes
Igår lanserade världens största bookmaker Ladbrokes en uppföljning på reklamsuccén ”svenska spel med engelska odds” från 2008. Ed Stoppard representerar återigen varumärket, denna gång med avsikten att visa på mångfald och fördelen för spelkonsumenten att köpa säkra speltjänster i konkurrens.
Ed Stoppard, känd bland annat från Roman Polanskis Pianisten, befinner sig denna gång i en modern och mer konkret miljö än när han 2008 frågade sig; Vad är Ladbrokes? I en spelbutik tar sig Ladbrokes Sverigeambassadör an att visa att Ladbrokes har bra spel för vuxna som ställer höga krav på utbud, förnyelse och nöje.
– Spelkonsumenten som i allra högsta grad varit med och utvecklat den svenska spelmarknaden de senaste tio åren måste ständigt ges möjlighet att hitta och påminnas om vidden av Ladbrokes tjänster, säger Lasse Dilschmann, Ladbrokes VD i en kommentar, och fortsätter, ”då urholkas monopolet ytterligare och en hållbar reglering på alla spelområden som verkligen utgår från konsumentens behov snarare än föreställning kan komma till stånd.
De aktuella filmerna har Ladbrokes tagit fram i nära samarbete med regissören Jesper Andersson, som följer upp Laddies etablering 2008 där de nya filmerna illustrerar en vision om framtidens vadslagning, engelska odds 2.0.
– Det som är kul är att filmerna vänder på det stereotypa och vågar ta ut svängarna inför en vuxen målgrupp. Kommunikation kring spel i Sverige kännetecknas ofta av en vilseledande retorik eller ren schablonisering. ”Med dessa filmer utvecklar vi spelreklam till en egenart, det är spelkonsumenten värd, säger Andreas Gillberg, Ladbrokes Sverigechef.